MBTI | Myers-Briggs Type Indicator. Warsztaty MBTI, Warszawa.

Profilaktyka społeczna
Profilaktyka społeczna w edukacji pozaszkolnej Drukuj Email

    Moduł I "Wiem - Rozumiem - Wybieram", kierowany do uczniów

    Moduł II "Wiem - Rozumiem - Wspieram", kierowany do Nauczycieli i Pedagogów szkolnych

    Moduł III "Rozmawiam - Rozumiem - Wspieram", kierowany do Rodziców i Opiekunów


    Młodzi ludzie są dzisiaj postawieni przed wysokimi wymaganiami dotyczącymi m.in. świadomego rozwoju i umiejętności społecznych. Oczekuje się od nich zarządzania swoim potencjałem, czasem, stresem, projektem. Ceniona jest efektywna współpraca zespołowa, empatyczna komunikacja, wyznaczanie celu, motywacja i in. Według zgromadzonych opinii uczniów, zajęć kształtujących takie umiejętności zdecydowanie brakuje im w szkole. Kończą ją z małą wiedzą o sobie samych i podstawowych umiejętnościach niezbędnych do osiągania oczekiwanych przez nich sukcesów.


    Wielokrotnie wpływa to na zaniżone poczucie własnej wartości i złą samoocenę, wynikającą z braku zrozumienia swoich zachowań i nieznajomości własnych potencjałów. Z kolei brak zrozumienia i tolerancji dla inności powoduje konflikty, agresję i stres, a brak wewnętrznej spójności i umiejętności budowania pozytywnego wizerunku samego siebie, sprzyja uleganiu negatywnym wpływom zewnętrznym.

    W oparciu o wieloletnie doświadczenie w pracy z młodzieżą, przygotowaliśmy spójny i wartościowy program rozwoju potencjału, który z pewnością może być wsparciem dla uczniów kończących szkołę i stających przed ważnymi dla nich wyborami oraz zmianą środowiska i koniecznością przejmowania odpowiedzialności za kształtowanie swojego życia.

    Celem zajęć warsztatowych jest nabycie umiejętności dotyczących:

    • Określenia swoich potencjałów oraz obszarów wymagających większego nakładu pracy.
    • Rozpoznania własnych procesów podejmowania decyzji, motywacji i komunikacji.
    • Doskonalenia umiejętności współpracy zespołowej.
    • Budowania pozytywnych relacji opartych na empatii, asertywności i szacunku dla inności.
    • Określenia celu i planu jego realizacji w oparciu o swój potencjał i preferencje.
    • Korzystania ze zdobytej wiedzy w obszarach życia osobistego (związek, rodzina, realizacja planów, zarządzanie stresem i in.) oraz zawodowego (efektywny i świadomy rozwój potencjału, współpraca zespołowa, zarządzanie czasem, projektem, zespołem i in.).
    • Dokonywania świadomych i spójnych wyborów osobistych, edukacyjnych i zawodowych opartych na wrodzonych preferencjach.

    Typ osobowości
    Dodatkowo program umożliwia ustalenie własnego wrodzonego typu osobowości oraz zapoznanie się ze specyfiką innych typów.

    Kwestionariusz
    Zachęcamy do wzięcia udziału w pełnej, rozszerzonej wersji narzędzia. Uczestnicy mają możliwość przejścia dwustopniowego procesu ustalenia najlepiej dopasowanego typu. W tym celu kilka na dni przed zajęciami, wypełniają drogą mailową certyfikowany kwestionariusz, następnie, podczas zajęć przechodzą proces samooceny oraz sesję informacji zwrotnej i otrzymują indywidualny raport wraz z niezbędnymi materiałami edukacyjnymi.

    Program wspierający - Centrum Wizerunku
    Projekt daje również możliwość rozwinięcia wybranych modułów, według potrzeb poszczególnych placówek. Proponujemy warsztaty i wykłady pogłębiające poszczególne obszary tematyczne, w oparciu o wrodzone preferencje i potencjały np.: określanie celu i planu realizacji, motywacja, asertywność, komunikacja, autoprezentacja, zarządzanie czasem i in.

    Profilaktyka
    Młodzi ludzie w dużym stopniu są narażeni na negatywne wpływy zewnętrzne. Zagrożenie jest tym większe, im mniejsza jest świadomość siebie, mniejsze poczucie własnej wartości i wewnętrznej spójności. Pogłębianie znajomości samego siebie oraz poznanie i zrozumienie postaw innych ludzi, zdecydowanie wpływa na dokonywanie świadomych wyborów oraz budowanie konstruktywnych relacji. Umiejętność określenia celu i planu jego realizacji w oparciu o swój  potencjał i preferencje oraz umiejętność znalezienia konstruktywnych rozwiązań i zdolność efektywnej współpracy zawodowej w zdecydowany sposób wpływa na modyfikację postaw społecznych. Daje poczucie bycia godną szacunku, indywidualną jednostką, która jednocześnie potrafi cenić różnorodność postaw innych ludzi.

    Jednym z głównych celów wychowawczych jest wspieranie samodzielnych wyborów młodych ludzi i uczenie przejęcia odpowiedzialności za ich własne decyzje oraz pokazanie możliwości rozwoju dającego zadowolenie i satysfakcję. Program "Profilaktyka społeczna w edukacji pozaszkolnej" wpisuje się w istotne założenia dydaktyczne i z pewnością może być jednym z elementów pozytywnie wspierających dalszy rozwój wkraczającej w dorosłość młodzieży.

    Ewaluacja
    Po zakończeniu zajęć przeprowadzamy anonimową ankietę ewaluacyjną, wykazującą zainteresowanie tematem oraz  potrzebę posiadania zaprezentowanej wiedzy i gotowość skorzystania z niej już podczas przygotowań do matury oraz najbliższych wyborów edukacyjnych i zawodowych. Istotnym elementem jest również zbadanie czy temat był zrozumiały i przystępnie przedstawiony. Ankiety są udostępnianie Pedagogowi szkolnemu i Dyrekcji szkoły, którzy na tej podstawie wystawiają opinię o realizacji projektu w danej placówce.
     


    Trener MBTI

    Dorota Latos

    Dorota Latos (typ INFP)

    Certyfikowany trener MBTI

    Dyplomowany trener grupowy

    Certyfikowany zen coach

    Strona firmy: SamoCentrum.pl

    Koordynator

    Małgorzata Peczyńska-Wilczyńska - Trener. Koordynator projektu.

    Małgorzata Peczyńska-Wilczyńska (typ ENFP)

    Trener rozwoju potencjału wspierający kreatywną edukację

    Koordynator projektu ?Profilaktyka społeczna w edukacji pozaszkolnej?

    Więcej...


    Aktualności

    W odpowiedzi na zgłaszane potrzeby, pojawiające się wątki, tematy i wyzwania, poszerzamy ofertę programową o inne narzędzia i propozycje szkoleniowe, realizowane przez trenerów specjalizujących się w swoich dziedzinach. Szkolenia realizowane są dla grup zamkniętych.

    Poznaj swój wewnętrzny styl - żyj i pracuj w zgodzie ze sobą. Sesje indywidualne i programy grupowe.

    MBTI? (Myers - Briggs Type Indicator)


    Jesteś tutaj: Strona startowa Szkoła Programy dla szkół Profilaktyka społeczna